mandag 29. oktober 2007

Familie aktiviteter

Det er snart Halloween. Frankrike er litt som Norge der. Det er en ny "tradisjon", som består av å tigge godteri og kle seg ut. Mange som godtar at sånn er det blitt, men også noen som er imot det. Noen som sier MERD!, je m'ai couché!...som Norge med andre ord.

En dag skulle vi spise gresskar til middag (var veldig godt forresten), og jeg foreslo at vi kunne ha en konkurranse...den vanlige jentene mot guttene...med å skjære ut ansikter i gresskaret.



























Vi delte det i to halve deler. Solenn og jeg begynte. Vi lette på internett, for å finne et ansikt vi kunne skjære etter. Bilde nr. 1 er bilde bi fant, og bile nr. 2 og 3 er hvordan gresskaret så ut tilslutt. Liker dette ansiktet best. Det søteste, peneste og mest tradisjonelle, syns jeg ihvertfall.

Men da vi kom hjem etter å ha vært på corrida, hadde guttene (med god hjelp fra Yannick, faren i huset, tror jeg) laget denne. Gaëtan var helt sikker på at de kom til å vinne...Den ser jo veldig kul ut! Det første bilde er med lys inni, men bilde er veldig dårlig vet det!

Det kunne vi jo ikke ha noe av :P . Selv et halvt gresskar kan ha flere ansikter, så jeg gikk på internett igjen og fant et nytt ansikt (bilde nr. 1).
Konkurranse innstinktet mitt tok kanskje litt overhånd, men Solenn syntes ikke det gjorde noe (håper og tror jeg ihvertfall) at jeg skjærte ut ansiktet alene. Resultatet er bilde nr. 2. Ble ganske fornøyd, det er jo 2. gang jeg gjør noe som dette her. Ligner litt, men var ikke nok plass til å skjære ut ørene, så Solenn henta en hårbøyle med museører. Ça marche aussi!
Bilde nr. 3 er gresskaret i mørket med lys inni, det peneste bilde syns jeg.











































Solenn i halloweenkostymet med guttenes gresskar. Da skulle vi være helt klare til halloween! Ganske kult, eller hva?!

Ingen kommentarer: