tirsdag 10. juni 2008

Le bac

Alors...il faut que je vous dise que je passerai le bac!! Surprise! Enfin...c'était une surprise pour moi, parce que je ne savais même pas au début de Mars. Aujourd'hui le proviseur m'a dit que je ne pouvais pas emmener un dictionnaire! Ça va être très, très dur, et surtout en enseignement scientifique! Mais on verra!

Aujourd'hui j'ai re
çu une note pour mon bac blanc de français. J'ai eu 16 sur 20!! Ouais...on verra...


På begynnelsen av året sa lærerne mine at jeg ikke var god nok i fransk, defor skulle jeg ikke ta eksamen i fransk. I mars spurte vertsmoren min om jeg hadde lyst til å ta den, og jeg sa ja. Jeg mener, selvfølgelig sa jeg ja! Det ville vært en skikkelig nedtur om jeg ikke kunne ta den! Men jeg er langt fra klar...

I dag spurte vi rektor om jeg kunne ta med meg en ordbok til eksamen. Han sa nei. Jeg skulle ta fransk eksamen som de andre, og ta måtte jeg også forholde meg til samme reglement. Noe som er forståelig... men da jeg først hørte det tenkte jeg; "noe så teit! Jeg er jo ikke fransk engang!" Men nå er jeg egentlig glad for det. Nå kan jeg si meg god samvittighet, og hele pakka, at jeg gjennomførte en eksamen som de andre. Vi får se hvordan det går, da! Jeg fikk igjen en fransk tentamen i dag. Jeg fikk 16 av 20. Det er veldig bra altså. Jeg fikk bedre enn de aller fleste i klassen! Men det var med ordbok! Ja, ja... vi får se...

Ellers har vi sett mye på tennis i det siste. Roland Garros... eller French Open... har gått mye på TV de siste 2 ukene. Nå derimot er det EM så står i hovedfokus! Nederland spilte veldig bra i går og det var en gøy kamp å se. Frankrike spilte derimot dårlig, og vi sovna nesten... Når det kommer til fotball... jeg ser IK Start gjør det bra for tiden! Ja, jeg følger med selv om jeg er mange km borte og laget har rykket ned en divisjon... en supporter er en supporter i motgang og medgang! ;)

Nå er det ikke lenge til jeg ser dere igjen!
À bientôt
Hanna ;)

Ingen kommentarer: