lørdag 12. april 2008

Les vacances d'hiver 2

Det var helt herlig med ferie nå, ja. Alt var bare helt toppers! Jeg og Alyssa kom godt overrens med en gang. De første dagene snakket vi bare fransk med hverandre, men så sklei vi over til engelsk senere.

Det var så deilig og bare kunne snakke uten å konsentrere seg så veldig! Vi dro til byen flere ganger og shoppa som bare noen pengesprengte tenåringer kan gjøre! Jeg har ikke vært på noen ordentlig shopping her nede i Frankrike, så det var gøy. Eller det vil si, jeg var jo på julesalget, men da kjøpte jeg klær uten å ha noen spesiel glede av det. Denne gangen shoppa vi, gikk på café osv osv. Ellers hadde vi noen late dager. Vi stod opp når vi ville. Noen ganger dro vi til byen mens andre ganger tok vi oss en tur. Vi var også en del på ehem...sorry å si det, men vi var en del på "youtube". Så, så vi selvfølgelig en del filmer. En dag hadde vi en Jane Austen dag. Startet med Pride and Prejudice, etterfulgt av Sense and Sensibility og avsluttet alt med About Jane. Vi dro også til stranda. Åh, for et herlig liv jeg lever akkurat nå! :D

Nathalie er en veldig hyggelig dame, hun også (det var hos hennejeg bodde). Kjempe grei og i forhold til henne var jeg stor! Kan ikke ha vært mer enn 1.46 eller noe! Også da Alyssa ved siden av...! Alyssa er 1.78 eller noe.





Nathalie, Alyssa og meg på stranda.








Jeg møtte også andre utvekslingsstudenter. Monica og Saskia. De kom til Frankrike samtidig med Alyssa. Monica kommer fra Østerriket og tror hun er 17. Saskia kommer fra New Zealand og er 15. Alyssa kommer fra USA og er 18 (bursdag 12. februar faktisk!). Lært så mye av de. Som at det finnes et ord på tysk for å ha en sang på hjernen (eller hva det nå heter)! At New Zealanderne er ikke glade i Australierne og vil egentlig ikke ha så mye å gjøre med the UK. Og sist, men ikke minst; ikke alle er like stolte av å være amerikansk. Og det er svært få som er stolte over å ha president George W. Bush som president. Neida, lærte mye annet bra også da! Hadde det helt toppers med dem alle sammen. For en toppers gjeng! En av dagene kom Åsne også på besøk. Hun snakker flytende amerikansk, så med Alyssa og Åsne der...vel engelsken min ble litt mer amerikansk. Fått rettet på det nå. Nå er jeg ikke lenger "redd" eller nervøs (er vel mer det riktige ordet for det) for å snakke engelsk.










(meg, Alyssa og Monika)

Etter et snarvisitt hjemme, dro jeg tilbake til Nathalie og Alyssa. Det var den månedlige pizzakvelden i Pau (som jeg aldri har hørt om, forresten). Det var kjempe koselig. Møtte den, vel en av de peneste guttene jeg noensinne har sett! Der er vertsbroren til Monica. Han utvekslet til USA for noen år siden. Vi snakket fransk hele kvelden (selvfølgelig). Vi to snakket om alt! Fra rugby til fotball...neida, men vi snakket om mye. Sport er alltid et fint emne å starte en samtale med ;P Dessverre, som resten av Frankrike, hadde han en kjæreste. Har spurt meg selv flere ganger, er det noen her som IKKE har kjæreste?! Jaja. Kvelden var topp, uansett.

Etter vinterferien har det skjedd noe med meg! Jeg har blitt så mye mer selvsikker. Det er litt rart. Men føler jeg smiler mye mer nå. Er gladere og livet bare er skjønt. Jeg forstår mer, snakker mer og snakker bedre. Det er som at det ikke finnes grenser på hva jeg kan gjøre (det er det jo, men føles ikke sånn). Er ikke redd for å dumme meg ut. Faktisk, det kan være kjempe gøy! Jupp, så har det kjempe flott nå! :D

Ingen kommentarer: