søndag 27. april 2008

Maman et Papan!

Mamma og Pappa kom på besøk i mars. Det var så hyggelig! Yannick og jeg hadde laget et stort opplegg for oss, og selv om ikke alt gikk etter planen tror jeg vi hadde en både gøy og opplevelsesrik tur.

Jeg møtte mamma og pappa i Bordeaux. Vi satt og snakket og snakket mens vi spiste lunsj...eller rettere sagt, jeg satt og snakket og snakket. De fikk smake Bordeaux's spesialitet, en kjempe god kake (jeg dessverre har glemt navnet på) før vi dro til Arcachon.

(Pappa og mamma på terrassen på hotellet vi bodde på i Arcachon)

Før mamma og pappa kom hadde det vært knallvær, men de dagene de var her var regnvær med sur vind og til og med snø!

Dagen etter dro vi til Dune de Pyla, Frankrikes lengste og Europas høyeste strand. Dessverre blåste og regnet det så mye at vi nesten ikke så noen ting, da vi var der.



















På kvelden spiste vi ørsters. Her viser pappa hvordan en åpner østers:




Mandag, tirsdag, onsdag og torsdag gikk jeg på skolen.

Mandag dro mamma og pappa til Biarritz

Tirsdag sluttet jeg tidlig på skolen, så da viste jeg dem byen før mamma og jeg dro på skolen til Solenn. Mamma ville se hvordan en fransk skole fungerte. Jeg syntes også det var spennende, men det gøyeste var kanskje å være tolk... Etter litt fram og tilbake dro vi på en kinesisk restaurant i Mont de Marsan. Topp dag!



Onsdag sluttet jeg også tidlig så da dro vi rundt i Basqueområdet. Vi besøkte et osteri (eller hva det nå enn heter :S ;P), et hestemarked og Åsne.



Torsdag gikk mamma og pappa tur i området her før de dro til et sted hvor de produserer Armagnac. På kvelden spiste vi på et creperie i byen (her) før vi dro til hotellet hvor vi drakk irish coffee og spiste chips...nam nam!






Fredag dro vi til Lourdes og slottet vi bodde på to netter.







Lørdag besøkte vi Grottene i Betharrame og Alyssa i Pau, hvor jeg også fikk bursdagsgaven min av mamma og pappa + et par sko...kjempe kule! Vi spiste også et skikkelig godt måltid på en restaurant i byen vi bodde i. Det var på en måte min bursdagsfeiring med mamma og pappa.









Søndag dro vi til en annen by, hvor vi så en corrida/tyrefekting.





Mandag ettermiddag dro de, og etter mye venting, flykanselleringer osv. kom de til slutt hjem igjen...

Det var påske da mamma og pappa var her. Dermed fikk jeg både påskeegg fra dem + sjokolade fra vertsfamilien. Her kommer klokken med sjokolade til barna. Den drysser sjokoladefigurer og sjokoladeegg i hagene.

Ingen kommentarer: